niedziela, 26 stycznia 2014

Pyszna pizza która zawsze wychodzi i smakuje (zdjęcie niebawem zamieszczę;-) )



Pizza na blachę z piekarnika

Dół formularza
Do zrobienia pizzy potrzebujemy 4 szklanki mąki. Z mąki formujemy kopczyk z wgłębieniem, do którego wlewamy około 1 szklanki letniej wody i wkruszamy ok. 30g drożdży (zdarzyło mi się że miałam końcówkę drożdży ok. 20g i pizza też była super a mojemu synowi smakowała nawet bardziej bo mówił, że nie lubi smaku drożdży) Woda nie może być gorąca, bo nam zabije drożdże. Nie może też być zimna, bo drożdże nie wystartują. 
Kiedy drożdże zaczną pracować dodajemy  1 łyżeczkę soli  i  4 łyżki oliwy (ewentualnie olej).

Całość mieszamy i ugniatamy rękami aż do uzyskania jednolitej miękkiej masy. Oprószone mąką zostawiamy na jakieś 20 minut w cieple, aby podrosło.

Natłuścić blachę a najlepiej wyłożyć specjalnym papierem do pieczenia ciast.Wyrośnięte ciasto rozwałkować lub rozgnieść rękami w celu zyskania żądanego kształtu i pozostawić na blasze na parę minut, aby jeszcze podrosło.

W czasie gdy ciasto rośnie możemy przygotować sos, wykorzystując do tego roztarty pomidor, oliwę, posiekaną cebulę i czosnek. Do sosu dodajemy obowiązkowo pieprzu, a zależnie od upodobania także papryki, soli i innych przypraw. Ja robię tą pizzę często więc przygotowuję ten sos w większej ilości, przekładam do słoiczków i pasteryzuję.
Kiedy nasz spód podrośnie smarujemy go sosem i kładziemy dodatki zgodnie z upodobaniem.

Na przykład salami, warzywa - np. cebula, papryka. Można położyć przesmażone wcześniej i przyprawione pieczarki. Całość obficie przesypujemy startym serem. Na koniec możemy posypać bazylią, oregano lub oliwkami.

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 25-45 minut w temp. 220 C. Ja mam bardzo stary piekarnik gdzie nie mogę ustawić temperatury i piekę tą pizzę 40-60 minut w zależności od grubości dodatków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz