sobota, 16 sierpnia 2014

Babka piaskowa z brzoskwiniami

Do upieczenia tej babki namówiła mnie koleżanka z pracy. Spodobała mi się jej uniwersalność bo dodać do niej można wszystko: do środka wiórki kokosowe lub bakalie a na wierzch różne owoce lub kruszonkę.



1 kostka Kasi
1 szklanki cukru
2 1/2 szklanki mąki pszennej
4 jajka
1/2 szklanki mleka
cukier waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
dodatki według uznania (u mnie brzoskwinie)


Kasię utrzeć z cukrem (ja z kostki zostawiam sobie łyżkę do wysmarowania blachy), dodać jajka i dobrze wyrobić. Następnie dodać resztę składników, wymieszać mikserem, przełożyć na wysmarowaną masłem i obsypaną bułką blachę. Ułożyć na wierzchu brzoskwinie i wstawić do rozgrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 40-55 minut aż wierzch będzie złoto brązowy.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam babki piaskowe, a chyba nigdy nie dodawałam do nich owoców.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis na babkę piaskową, na pewno wypróbuję :)

    http://bonapetit2xm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń