niedziela, 9 lutego 2014

Pasztet "im więcej smakowitej pajdy tym lepiej"


Moje chłopaki uwielbiają smarowidła na chlebie, więc pasztet musi być w naszym domu na bieżąco. A że zawsze zmieniam rodzaje mięsa za każdym razem wychodzi inny smak. Tym razem zamiast boczku dodałam smalczyku "Smakowita Pajda" i wyszedł rewelacyjnie. Można powiedzieć, że są to smaki mojego dzieciństwa.

Smakowita Pajda zaskoczyła mnie tym, że nadała mojemu daniu charakteru. Przepis ten bierze udział w zabawie kulinarnej "Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.

Lista składników:

1 i 1/2 kg mięsa (wieprzowego, drobiowego, wołowego w dowolnych proporcjach)
1/2 kg wątróbki drobiowej lub wieprzowej (ja dałam wieprzową)
Smakowita pajda (im więcej tym pasztet będzie bardziej "smarowny")
2 czerstwe bułki namoczone w rosole lub wodzie
włoszczyzna
1 cebula
3 jajka
sól, pieprz
majeranek
inne ulubione przyprawy

Mięso umyć i pokroić na mniejsze części. Zalać wodą w dużym garnku i dodać oczyszczone warzywa. Gotować jak rosół czyli powoli na małym ogniu.
Kiedy mięso zmięknie odstawić do przestudzenia. W tym czasie namoczyć czerstwe bułki.
Wystudzone mięso i warzywa  zmielić w maszynce do mielenia mięsa. Mielimy wszystko łącznie z pietruszką, selerem i cebulą. Dodajemy odciśnięte bułki, jajka, smakowitą pajdę i przyprawy. Dokładnie mieszamy. Powstałą masę przekładamy do blachy, ja miałam kwadratowa o wymiarach 25x25 cm. Pieczemy około 1 - 1,5 godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz